Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

  • Denne begivenhed er allerede afholdt.

Naturformidling gennem TV og sociale medier

1. marts kl. 10:00 - 2. marts kl. 16:00

3.900kr.

Udvid din formidlingsmæssige værktøjskasse med enkle og effektive greb, der bringer din naturvejledning ud til mange flere

På dette 2-dages kursus, bliver du introduceret til brugen af både sociale og traditionelle medier, set med naturbriller.
Vi ser nærmere på hvordan du mest effektivt kommer i gang med at være til rådighed for både lokale og landsdækkende medier og hvordan du bliver attraktiv for dem.

Vi dykker også ned i hvordan du kan bruge Facebook, Instagram og andre sociale medier effektivt, uden de stjæler al din tid.

 

INDHOLD

Element 1: Bliv mediernes foretrukne kilde

  • Forstå mediernes overordnede behov for indhold, flow og seere/lyttere/læsere.

Vi ser på hvordan en journalistisk redaktion fungerer og hvordan du bliver helt skarp på hvordan du kan hjælpe dem med lige det indhold de gerne vil have.

  • Sådan skruer du dine budskaber sammen til en journalistisk historie

Nyhedstrekant, berettermodel, fascinerende nørderi.

  • Tag ejerskabet på din kernefortælling – og lad forfængeligheden blive hjemme

Medierne er ikke til for kilderne, men for deres seere, lyttere og læsere. Det er altafgørende i forståelsen af dem og for at forstå hvordan du bedst får dit budskab ud.

Element 2: Effektiv brug af sociale medier

  • Hvilke sociale medier skal vi bruge?
  • Hvordan hjælper mine gæster mig med at lave indholdet?
  • Hvor og hvordan får jeg en konstruktiv dialog med brugerne?
  • Historien om National Geographic og Instagram
  • Naturstof på Instagram: Find din stil og dit geografiske look
  • Brug af hashtags, reposts og alle de andre insta-tricks

Element 3: Video og redigering

Det er IKKE svært at lave video, og det kan gøres enkelt, hurtigt og samtidig være enormt effektivt. Vi introducerer til værktøjer, teknikker og indholdsmæssige tilgange, som giver din formidling en helt ny dimension.

FINALE: Lav et produkt

Med afsæt i et af de ovenstående elementer, skal hver studerende ud og producere et produkt, som fremvises for holdet og som kan tages med hjem og inspirere kolleger og chefer i baglandet.

 

PROGRAM

Dag 1:

  • Velkommen og kort fælles præsentation
  • Bliv mediernes foretrukne kilde (primært teori og diskussion)
  • Frokost
  • Effektiv brug af sociale medier (teori og øvelser)
  • Afrunding og tak for i dag

Dag 2:

  • Opsamling fra dag 1
  • Video og redigering (teori og øvelser)
  • Frokost
  • Udvælg emne til afsluttende opgave
  • Praktisk produktion
  • Fremlæggelse for hinanden
  • Afrunding og tak for i dag

UNDERVISERE

Martin Kunzendorf
Selvstændig journalist og formidler med fokus på Danmarks Natur. Martin har en fortid som videnskabs- og naturjournalist i DR, men laver i dag kommunikation og rådgivning for en række af Danmarks naturorganisationer, nationalparker og naturparker.
Jes Aagaard
Til daglig naturvejleder og leder af Naturcenter Amager. Jes har gennem det meste af sin karriere brugt medier i bred forstand til at fremme naturvejledning. Han har suppleret sin uddannelse som biolog, med det meste af en journalistuddannelse.

 

TILMELD DIG HER

Detaljer

Start:
1. marts kl. 10:00
Slut:
2. marts kl. 16:00
Pris:
3.900kr.
Begivenhed Kategori:
Hjemmeside:
https://naturvejleder.nemtilmeld.dk/23/

Arrangør

Naturvejledning Danmark
Hjemmeside:
www.natur-vejleder.dk

Sted

Myrthuegård
Myrtuevej 39
Esbjerg, 6710 Danmark
+ Google Maps