Menu
Udvid din formidlingsmæssige værktøjskasse med enkle og effektive greb, der bringer din naturvejledning ud til mange flere
På dette 2-dages kursus, bliver du introduceret til brugen af både sociale og traditionelle medier, set med naturbriller.
Vi ser nærmere på hvordan du mest effektivt kommer i gang med at være til rådighed for både lokale og landsdækkende medier og hvordan du bliver attraktiv for dem.
Vi dykker også ned i hvordan du kan bruge Facebook, Instagram og andre sociale medier effektivt, uden de stjæler al din tid.
INDHOLD
Element 1: Bliv mediernes foretrukne kilde
Vi ser på hvordan en journalistisk redaktion fungerer og hvordan du bliver helt skarp på hvordan du kan hjælpe dem med lige det indhold de gerne vil have.
Nyhedstrekant, berettermodel, fascinerende nørderi.
Medierne er ikke til for kilderne, men for deres seere, lyttere og læsere. Det er altafgørende i forståelsen af dem og for at forstå hvordan du bedst får dit budskab ud.
Element 2: Effektiv brug af sociale medier
Element 3: Video og redigering
Det er IKKE svært at lave video, og det kan gøres enkelt, hurtigt og samtidig være enormt effektivt. Vi introducerer til værktøjer, teknikker og indholdsmæssige tilgange, som giver din formidling en helt ny dimension.
FINALE: Lav et produkt
Med afsæt i et af de ovenstående elementer, skal hver studerende ud og producere et produkt, som fremvises for holdet og som kan tages med hjem og inspirere kolleger og chefer i baglandet.
PROGRAM
Dag 1:
Dag 2:
UNDERVISERE
Martin Kunzendorf
Selvstændig journalist og formidler med fokus på Danmarks Natur. Martin har en fortid som videnskabs- og naturjournalist i DR, men laver i dag kommunikation og rådgivning for en række af Danmarks naturorganisationer, nationalparker og naturparker.
Jes Aagaard
Til daglig naturvejleder og leder af Naturcenter Amager. Jes har gennem det meste af sin karriere brugt medier i bred forstand til at fremme naturvejledning. Han har suppleret sin uddannelse som biolog, med det meste af en journalistuddannelse.